بادام

آیا می توان با خرید بادام و خوردن آن از دیابت مصون ماند؟

یک فرد عادی در طول روز ، بدون توجه به یک رژیم غذایی مناسب ممکن است مواد قندی زیادی مصرف کند که در طولانی مدت منجر به عوارض زیادی از جمله افزایش قند خون و حتی دیابت می شود.با خرید بادام و گنجاندن چند دانه از آن در وعده های غذایی خود می توان از افزایش قند خون و ابتلا به دیابت جلوگیری کرد.

در این مقاله قصد داریم در مورد خرید بادام و خوردن آن در وعده های غذایی روزانه و تاثیر آن بر دیابت بحث کنیم.با ما همراه باشید:

بادام می تواند فایده های زیادی برای افراد دیابتی داشته باشد . مغز بادام از پروتئین،چربی های سالم و فیبر بالایی برخوردار است و در عوض کربوهیدرات کمی دارد که می تواند به کنترل قند خون و کنترل وزن کمک کند.

دیابت یک بیماری طولانی مدت است که بر چگونگی تنظیم میزان قند خون بدن تاثیر می گذارد.

گرچه خوردن مغز بادام به عنوان میان وعده نمی تواند دیابت را شکست دهد یا جایگزینی درمان پزشکی شود،اما خرید بادام و گنجاندن آن در وعده های غذایی به شخص کمک می کند که علایم بیماری را کنترل کند و عوارض جانبی را کاهش دهد.

و در ادامه،ما مزایای خرید بادام و خوردن آن برای افراد دیابتی را بررسی می کنیم.

با خرید بادام و خوردن 6 عدد آن در روز، قند خون خود را کنترل کنید

مطالعات متعدد نشان می دهد خوردن آجیل های درختی ، که شامل مغز بادام نیز می شود ، باعث بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود. افراد دیابتی برای کنترل قند خون خود در هنگام خرید مواد غذایی باید مغز بادام را نیز به سبد غذایی خود اضافه کنند.

مغز بادام همچنین می تواند برای پیش دیابت (حالتی که قند خون فرد به طور طبیعی ای بالاست اما نه آنقدر بالا که دیابت تشخیص داده شود) مفید باشد.

به گفته انجمن دیابت آمریکا افراد مبتلا به پیش دیابت بیشتر در معرض خطر نوع 2 و بیماری های قلبی و عروقی هستند.

نتایج یک مطالعه در سال 2010 نشان می دهد که رژیم غذایی غنی شده با مغز بادام که 20 % کل کالری آن را با مغز بادام تشکیل دهد، می تواند حساسیت به انسولین و سطح کلسترول را در افراد دیابتی بهبود بخشد.

با خرید بادام و خوردن 6 عدد آن در روز، قلب خود را سالم نگه دارید

به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)  ، دیابت یکی از هفت عامل اصلی قابل کنترل بیماری قلب است . برخی از تحقیقات نیز نشان می دهد که خوردن مغز بادام و دیگر آجیل های درختی استفاده می کنند کمتر به بیماری های قلبی عروقی دچار می شوند.

یک تحقیق دیگر در سال 2018 نشان می دهد که خوردن آجیل و مغز بادام می تواند به طور بالقوه ای خطر ابتلا به بیماری های قلبی از جمله ضربان قلب نامنظم و نارسایی قلبی را کاهش دهد. مغز بادام به خاطر داشتن خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی می تواند برای قلب مفید باشد .مغز بادام همچنین سرشار از چربی های اشباع نشده ی به خصوصی است که می تواند کلسترول مضر را کاهش دهد.

علاوه بر این ، این چربی های سالم می تواند کلسترول خوب را افزایش دهد .مغز بادام همچنین  سرشار از ویتامین E می باشد.این ویتامین از کلسترول در برابر اکسیداسیون محافظت می کند .تحقیقات نشان می دهد که کلسترول بد اکسید شده یک عامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است .

در نتیجه کسانی که در سبد خرید روزانه خود بادام را جای می دهند از سلامت قلب بهتری برخوردارند.

خرید بادام، خرید یک منبع سرشار از منیزیم است!

افراد مبتلا به دیابت، سطح منیزیم کمتری در خون خود دارند . یک مطالعه در سال 2012 نشان می دهد که داشتن قند خون بالا برای دوره های طولانی مدت به دلیل دفع مواد مغذی از طریق ادرار، می تواند سطح منیزیم را در بدن کاهش می دهد.

همچنین یک مطالعه در سال 2017 نشان می دهد که سطح پایین منیزیم می تواند خطر ابتلا به پیش دیابت و دیابت نوع 2 را افزایش دهد. هنگامی که بدن به میزان کافی منیزیم داشته باشد خون رسانی به اعضای داخلی بدن از جمله به لوزالمعده که وظیفه تولید انسولین را دارد به خوبی انجام می شود لذا قند خون بدن همیشه در حال تعادل قرار می گیرد.

مغز بادام یک گزینه خوب برای افراد دیابتی است که فواید زیادی از جمله کنترل قند خون ، کنترل وزن و بهبود سلامت قلب دارد .همچنین مغز بادام یک منبع عالی برای منیزیم است .

مغز بادام یک آجیل همه کاره و مغذی است که می توانید به سادگی آن را در سبد خرید خود و همچنین رژیم خود وارد کنید

با  خوردن 6 عدد بادام در روز، وزن خود را کنترل کنید:

داشتن یک وزن مناسب برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است .چاقی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و عوارض آن، شامل بیماری قلبی را افزایش می دهد .کاهش وزن برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند مفید است. مغز بادام سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های سالم است.

در نتیجه مغز بادام می تواند با افزایش احساس سیری به افراد کمک کند وزن خود را کنترل کنند .بخش بزرگی از تحقیقات نشان می دهد که آجیل های درختی می تواند در کاهش وزن و داشتن یک وزن ایده آل به افراد کمک کند .یک بررسی در سال 2017 نشان می دهد که خوردن بادام با وجود داشتن کالری زیاد ، باعث افزایش وزن نمی شود .

یک مطالعه دیگر در سال 2018 نشان می دهد که افرادی که به طور مرتب آجیل و بادام مصرف می کنند خطر ابتلا به اضافه وزن و چاقی در آنها کمتر است و در دراز مدت افزایش وزن کمتری دارند. این تحقیق 5 ساله داده های رژیم غذایی و سبک زندگی بیش از 375000 نفر 25 تا 70 ساله از کشور اروپایی را مورد بررسی قرار داده است .

امیدواریم که توانسته باشیم شما را در انتخاب هر چه بهتر این محصول راهنمایی کرده باشیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *