به کدام قندها نه بگوییم؟ (قاتلین شیرین را بشناسید)

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
گفتن نه به قند

کربوهیدرات (قندها) سوخت اصلی سلولهای ماست. اما این سوخت بر حسب کیفیت و درجه ی سودمندی متفاوت است. دکارت پدر فلسفه ی نوین جسم انسان را به ماشینی تشبیه کرده است. اگر فرض کنید که انسان شبیه یک ماشین است پس برحسب سوختی که به آن میخورانیم کارکرد بهینه یا ناکارآمد خواهد داشت.
شاید شما هم با کسانی مواجه شده باشید که فرم های بدنی متناسبی دارند اما از نظر انرژی بسیار ضعیف هستند. در واقع سوخت بدن انسان باید با دقت بالا انتخاب شود. در اکثر مواقع چاقی ما به خاطر انتخاب نادرست مواد غذایی می باشد. بدن ما نیازمند سوختی است که بیشترین انرژی را به ما بدهد. کمترین چربی را در بدن ما ذخیره کند و به عضله سازی بیشتر ما کمک کند.
یادتان باشد چاقی عضلانی برای ما مفید است و به خوش اندامی ما کمک میکند اما چاقی هایی که فرم بدن را آویزان و شل میکنند مضر و ضد سلامتی می‌باشد.
چاقی های شکم و پهلو معمولاً به خاطر انباشته شدن قند‌های بی مصرف و کم انرژی است که ما مصرف می‌کنیم. از مضر ترین قندها که باید کنار گذاشته شود شکر و قند سفید می‌باشد. بهترین قندها برای بدنمان قندهای طبیعی است. جالب است عوارض کوتاه مدت و بلند مدت قند و شکر معمولی را بدانیم:
قندهای مصنوعی مانند قند و شکر سفید بسیار کم ارزش هستند
این قندها به شدت چاق کننده هستند
شکر موجب سفیدی و ضعیف شدن مو می‌شود
آلزایمر یکی از عوارض وحشتناک مصرف شکر است
پوسیدگی دندان ها اثر مخرب همین قندهای مصنوعی است
با مصرف قند و شکر به پیری زودرس بله گفته اید!
و…

حال خوب است با هم مروری کنیم بر این قند های مصنوعی که در زندگیمان لنگر انداخته‌اند. و ما هم خیلی راحت با این دوستان ناباب انس گرفته ایم.

نوشابه ها
قند و شکر معمولی
آبمیوه های صنعتی
انواع کیک ها و بستنی هایی که از قند های نامرغوب تهیه گشته اند
عسل های غیر طبیعی و ناخالص
شیره هایی که با شکر مخلوط شده اند
و…

از شایع ترین عوارض و آسیب های این قندها و کربوهیدراتهای غیر سالم و غیرطبیعی، چاقی، دیابت، گرفتگی عروق و … می‌باشد.
گویی یادمان رفته که سلامتی کم نعمتی نیست! حال سوال این است که بهترین جایگزین این قند ها چیست؟
جواب این سوال بسیار ساده است. قندهای طبیعی فراوانی وجود دارد که جایگزین خوبی برای این قاتلین شیرین می‌باشد.
جالب است بدانید که بیشتر ما گویی به این قندهای مصنوعی وابستگی و اعتیاد پیدا کرده ایم. و در طول روز مدام این سموم را به بدن خود تزریق میکنیم. دیگر وقت آن رسیده است که این قندها را برای همیشه از زندگی خود و فرزندانمان فراری دهیم. مادران مهربان یادتان باشد که شما فرزندان خود را می‌سازبد. پس آن‌ها را هرگز به مواد خوراکی ناسالم عادت ندهید. از همان کودکی عادت های بد غذایی کودکتان را ترک دهید. او را به سمت غذاها و قندهای طبیعی سوق دهید. شما در قبال سلامتی رفتاری و عادتی کودک خود مسئول هستید. یادتان باشد بهترین مواد قندی و غذایی را در قلب خانه خود یعنی آشپزخانه خود وارد کنید. قندهای سالم به شما کودک سالم و شاد می‌بخشد. کودک سالم بزرگسالی سالم خواهد شد.

بهترین قند های طبیعی که میتوان جایگزین این قندهای بی ارزش کرد:

عسل طبیعی و خالص
نبات های سالم
آبمیوه های طبیعی
کیک ها و بستنی های سالم خانگی
مواد قندی ارگانیک
و غیره
پدران و مادران عزیز به ارگانیک بودن مواد غذایی خود و فرزندانتان حساس باشید. شما نصف وقتتان و عمرتان را صرف کار کردن و کسب درآمد برای خرید مواد غذایی می‌کنید. پس بهترین ها را انتخاب کنید. شما و فرزند شما لایق بهترین ها هستید. هرگز به خاطر پول سلامتی خود و فرزندانتان را نفروشید و سلامتی را از فرزندان خود نگیرید! یادتان باشد محققان تغذیه سالم را یکی از عناصر پایه و مهم برای رفتار و عقل سالم می‌دانند. تغذیه سالم را هرگز دست کم نگیرید. در سبد غذایی خود بهترین ها سالم ترین ها را بچینید.

جمع‌بندی و چند توصیه مفید

قندهایی مانند شکر و قند سفید را حذف کنید. با نوشابه ها قهر باشید. هرگز گول آبمیوه های پاکتی و مصنوعی را نخورید. با مواد غیر ارگانیک خدافظی کنید. پولتان را برای میان وعده های ناسالم هدر ندهید. به قندهای طبیعی معتاد شوید که بهترین هدیه برای خوش اندامی و قلب سالم است.

راستی شما کدام قندها را از زندگی خود حذف کرده اید؟ توصیه شما چیست؟ کدام قندها را باید حذف کنم؟نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

یک دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره من

نویسنده و محقق مقالات علمی و سلامتی

نوشته های تازه

ما را دنبال کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات ثبت نام کنید

هر هفته آخرین مقاله های سایت را در صندوق ورودی خود داشته باشید