چی بخوریم و چکار کنیم که غر نزنیم! (به خصوص خانم‌ها)

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
چگونه غر نزنیم

چگونه غر نزنیم؟

بر طبق تحقیقات صورت گرفته غر زدن زنان موجب طول عمر طولانی تر در آنها می‌شود. اما متاسفانه برای مردان تاثیر عکس دارد! با غر زدن زنان عمر مردان کوتاه تر میشود! به هرحال خیلی از آقایان با غر زدن همسرشان سخت درگیرند و از این کار بسیار در عذاب هستند. البته گاهی هم در مردان دیده شده است که بسیار اهل غر زدن می‌باشند. و همسرشان را به ستوه آورده اند. اما اصلا دیگر جای نگرانی نیست. راهکار های علمی و کاربردی به شما برای کنترل خود و همسرتان کمک شایانی خواهد کرد. چند قدمی با ما همگام شوید تا در این مقاله راز خوشبختی برخی از زوجین را بفهمید. در این مقاله هم برای غر زدن خانم ها و هم غر زدن آقایان و بهبود خلق و خوی هردو طرف راهکارهای علمی و موثر را بیان می‌کنیم.

امیدواریم که با یادگیری و یاددهی این اصول به زندگی خود و دیگران آرامش را هدیه کنید.

به میوه های قرمز سلام کنید!

آقایان و خانم های غمگین که مدام غر میزنید میوه های قرمز بیشتری را مصرف کنید. میوه های قرمز شادی‌آور هستند.خلق و خوی خود را به کمک این میوه ها تقویت کنید. این گونه میوه ها به شدت موجب افزایش شادی می‌شوند.

جوشانده زعفران و بهارنارنج را به خانه خود دعوت کنید

شاید لازم به توضیح نباشد که حتی عطر و بوی بهارنارنج به تنهایی خود برای نشاط ما کافی است. اما اگر اثری قویتر میخواهید بهارنارنج را با زعفران ترکیب کنید و میل نمایید. از این نوشیدنی فرح بخش و نشاط آور لذت ببرید، آرامش کسب کنید و غر زدن خود را به فراموشی بسپارید.

چکار کنیم غر نزنیم

دمنوش دارچین و سیب معرکه است!

اگر بسیار احساس خستگی و افسردگی می‌کنید و همین را موجب غر زدن خود میدانید به دارچین و سیب پناه ببرید. در کمترین زمان لازم این دمنوش را تهیه کنید و سر بکشید! با این دمنوش زندگی را در رگهای خود جاری سازید و عشق را به خانه خود راه دهید.

حداقل برای یک روز در هفته به استخر بروید!

اگر علت غر زدن شما یا همسرتان به خاطر استرس یا تنش‌های عضلانی است شما را به استخر دعوت میکنیم. آب‌تنی اسید لاکتیک را از عضلات شما خارج می‌سازد و به نوبه خود موجب کاهش اضطراب و استرس میشود.

میدونستی کلم خوش اخلاقت می‌کنه!

کلم و غر زدن

سبزیجات سبز رنگ به خاطر داشتن ویتامین آ باعث متعادل شدن هورمون ها میشود. همچنین ماده معدنی به نام ید خلق و خوی شما را تنظیم می‌کند. اگر غر زدن و ناراحتی های شما به خاطر کمبود ویتامین آ است کلم را در سبد سبزیجات خود قرار دهید. همچنین کلم را در سالادهای خود بکار ببرید.

اگر بی‌حالی و عصبانیت های شما بخاطر افسردگی فصلی (SAD) می‌باشد قدم زدن در طبیعت در زیر نور خورشید به مدت 21 روز و روزانه یک ساعت افسردگی شما را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد.

جالب است بدانید که افسردگی فصلی با هورمون ملاتونین در ارتباط است. کمبود این هورمون موجب افسردگی در شما میگردد.
نور باعث تولید این هورمون در بدن ماست.

گردو مردان را خوش اخلاق می‌کند

مصرف روزانه گردو موجب بهبود وضعیت اخلاقی و شادابی مردان میشود. همچنین مصرف آن برای سلامت عمومی بسیار موثر و مفید می‌باشد. خانم های عزیز که از غر زدن همسرشان رنج می‌برند بهتر است بسته ای گردو به همسران خود هدیه دهند.

به ورزش کردن اطمینان کنید!

مطالعات انجام گرفته نشان دهنده این است که تمرینات ورزشی نه تنها برای تناسب اندام و کنترل وزن مفید است بلکه باعث آزاد شدن آندروفین‌ در بدن می‌شود که همین خود میتواند موجب تغییر خلق و خوی شما شود و شما را شاداب تر، جذاب تر، شادتر و سرحال تر می‌کند.

به مثبت اندیشیدن عادت کنید!

مثبت اندیشی و غر زدن

عوامل استرس زا، شرایط اقتصادی، نگرانی ها و خلاصه تمام زندگی ده درصدش آن چیزی است که برای شما اتفاق می‌افتد. نود درصد آن به این بستگی دارد که شما چگونه جهان اطراف خود را پردازش کنید و به آن پاسخ بدهید. تفکر مثبت و خوش‌بینی سطح انرژی، بهره‌وری و خلاقیت شما را تا سی درصد افزایش می‌دهد. محققان همچنین تفکر مثبت و خوش‌بینی را عامل طول عمر، درمان بیماری ها، سلامت جسمانی و تحمل شرایط دشوار میدانند!

دوستانی جدید پیدا کنید

تحقیقات انجام شده نشان داده است که داشتن دوستانی جدید و روابط گرم و صمیمی با آنها به شادی و رفاه ما می‌انجامد.
شما میتوانید در یک باشگاه ورزشی، یک کلاس هنری، کلاس آموزشی و … عضو شوید و از این طریق روابط جدیدی را تجربه کنید.

مدیتیشن را جزئی از زندگی خود بدانید

مدیتیشن یکی از فنون بسیار قوی روانشناسی برای کاهش استرس ها و افسردگی ها می‌باشد.
در روز چند دقیقه ای را به این کار اختصاص دهید. البته بهتر است اول اصول مراقبه و مدیتیشن را یاد بگیرید تا بخوبی از آن بهره مند شوید.

بجای قرص خواب قبل از خواب شیر کم چرب بخورید

با مصرف یک لیوان شیر کم چرب استرس و عصبانیت های شما فروکش خواهد کرد و آرامتر می‌شوید.

موز بخورید!

موز میوه‌ای شادی‌آور است. موز حاوی نوعی آمینو اسید و همچنین ویتامین ب 6 می‌باشد. این میوه باعث ترشح هورمون شادی بخش و نشاط آور میشود. اگر روزانه یک موز بخورید احساسات منفی افسردگی و استرس ها را به میزان زیادی از خود دور ساخته اید. اما دقت داشته باشید که بهتر است موز را به همراه عسل بخورید تا دچار یبوست نشوید. همچنین خوب است بدانید که موز یه عنوان یک میان وعده بهترین دشمن خستگی و بی‌حالی است. موز دارای پتاسیم و منیزیم می‌باشد. پتاسیم برای افزایش انرژی فوق العاده است. از خواص فوق العاده موز هر چه بگوییم کم است. جالب است بدانید که اگر صبح ها یک عدد موز مصرف کنید به دلیل افزایش دادن سروتونین شما را سرحال تر می‌کند، بدخلقی را کم می‌کند و از افسردگی جلوگیری می‌کند.

برای زنان غرغروی خود طلا بخرید!

طبق تحقیقات صورت گرفته طلا موجب آرامش زن می‌شود. دلیل آن هم این است که طلا بر روی نابهنجاری های غددی و عصبی تاثیر مثبت دارد و فشار عصبی خانم ها را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

خود را ده دقیقه به تماشای آکواریوم دعوت کنید!

تماشای آکواریوم باعث بهبود خلق و خو، کاهش ضربان قلب و کاهش فشار خون می‌شود.

استرس، دلشوره و افسردگی را به بهارنارنج بسپارید

عرق بهارنارنج از آن دسته عرقیجاتی است که باعث آرامش سیستم اعصاب بدن میشود. عرق بهارنارنج ضربان قلب را نیز کاهش می‌دهد.
از دیگر فواید بهارنارنج که دارای طبع گرم می‌باشد، کاهش و تسکین دردهای عصبی می‌باشد.

آدامس بجوید!

جویدن آدامس و غر زدن

محققان دریافته اند که جویدن آدامس افکار مزاحم را از ذهن فراری می دهد! ساده‌ترین راه جلوگیری از عود مجدد خاطرات و افکار منفی در مغز جویدن آدامس می‌باشد.

مطالعه کنید!

مطالعه و کتاب خواندن می‌تواند استرس و اضطراب را تا 68 درصد کاهش دهد. این تأثیر حتی از تاثیر گوش دادن به موسیقی و پیاده روی نیز بیشتر می‌باشد.

هنگام عصبانیت و غر زدن لبخند بزنید!

نتایج تحقیقات اینگونه نشان داده است که لبخند زدن حتی در هنگام عصبانیت می‌تواند به میزان 80 درصد خصومت و تنش را برطرف کرده و احتمال حمله قلبی را به میزان 70 درصد کاهش دهد. چه بسیار جنجال هایی که با یک لبخند ساده قابل حل هستند و می‌توانند ختم به خیر شوند.

موسیقی را نوش گوش هایتان کنید!

گوش دادن به موسیقی می‌تواند تا 65 درصد از تنش های عصبی بکاهد. دکتر لوئیس هاچسون، هیئت علمی آزمایشگاه مایند لب بریتانیا در پژوهشی که انجام داد گزارش کرد که گوش دادن به قطعه موسیقی weightless از marconi union میتواند تا 65 درصد اضطراب و تا 35 درصد فعالیت فیزیولوژیک بالا همچون ضربان قلب، تنفس و فشار خون را کاهش دهد. marconi union با همکاری گروهی از درمانگران توانست ریتم و ملودی‌ ای را انتخاب کند، و به بهترین نحو تنظیم کند تا فشار خون، ضربان قلب و سطح کورتیزول خون (هورمون فشار و استرس) را کاهش دهد.

مادران باردار را به امگا 3 دعوت کنید!

مصرف امگا 3 سبب بهبود خلق و خوی مادران می‌شود. همچنین بعد از زایمان نیز همسر خود را برای مصرف امگا 3 تشویق کنید. جالب است بدانید که مادرانی که پسر دار هستند بیشتر افسردگی می‌گیرند. احتمال ابتلا به افسردگی پس از زایمان در میان مادرانی که فرزند آنها پسر است در مقایسه با آن‌هایی که فرزند آنها دختر است 79 درصد بیشتر است. مهمترین عامل در این میان تغییر در تعادل شیمیایی مغزی است.

شکلات تلخ را دست کم نگیرید!

شکلات تلخ و غر زدن

شکلات تلخ جدا از فواید ویژه‌ای که بر روی سلامتی دارد، برای تغییر در خلق و خو و احساس شادابی نیز بسیار قوی عمل می‌کند.

نکته آخر...

خواننده گرامی مطلبی را که خواندید زمانی به کارتان می‌آید که واقعا آن را یاد بگیرید و چه برای خودتان و چه دیگران به کار گیرید.
امید است لبخند جایگزین غر زدن های همگی ما شود.

یک دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت جدیدترین مقالات ثبت نام کنید

هر هفته آخرین مقاله های سایت را در صندوق ورودی خود داشته باشید