بیماری های شایع در زنان (خانم های خانه دار در معرض 5 بیماری خطرناک)

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
بیماری های شایع در زنان

بیماری های شایع در زنان را بشناسید. مادران قلب خانه و خانواده اند، آنها را دریابید. مادر بودن و خانه داری فرسایش های پنهان، خستگی های مداوم، نگرانی های هر روزه و استرس های سرسام آور را شامل می شود. خانه داری به خصوص برای خانم هایی که فرزند کوچک دارند سخت تر از بقیه است. زیرا که از یک طرف مادر خانه نصف وقتش را برای خانه داری و نصف دیگرش را برای بچه ها صرف می کند. معمولا آشپزخانه مکانی است که مادر بیشترین حضور را در آن دارد. ساعت ها کار در آشپزخانه با بیماری های پنهان و آشکار همراه است. مادری که مدام در آشپزخانه سرپاست و به آشپزی و شستشو میپردازد وقتی برای استراحت دادن به خود ندارد. چنین مادری خیلی دیر یا زود باید منتظر یک یا چندتا از بیماری های زیر باشد.

مادران خانه دار! افسردگی در راه است

مادری که تمام وقتش را در چاردیواری میگذراند و مدام با شستشو و کارهای روزمره تکراری سر و کار دارد، باید منتظر افسردگی و حالت های تنش زا باشد. اگر شما هم جزو آن دسته خانم هایی هستید که خانه دار مطلق می باشید، سعی کنید در طول روز مثلا هنگام آشپزی به موزیک های شاد نیز گوش دهید. از وقت تلفی های بیهوده بگذرید تا بعد از آشپزی وقت کافی برای دوش گرفتن و سرحال شدن داشته باشید. از لباس های شاد و رنگی متنوع در خانه استفاده کنید. اگر فرزندی دارید او را هم در کار های منزل بت خود شریک کنید. با این کار هم روحیه شما بالاتر می رود و هم او با خانه داری آشنا میشود. توصیه میشود گاه گاهی بیخیال کار های غیر ضروری منزل شوید و به خود استراحت مطلق دهید. همچنین میتوانید با کودک خود به بازی و تفریح بپردازید. مراقب باشید توجه بیش از حد به کار های منزل شما را وسواس گونه بار نیاورد.

بیماری های شایع در زنان

زنان خانه دار! چاقی شما را نشانه میگیرد

مادران خانه داری که با استرس های روزمره روبرو میشوند، به پرخوری و خوردن مواد غذایی بیش از نیاز بدن روی می آورند. همچنین خانم های خانه دار چون وقتی برای ورزش و تحرک کافی نمی یابند در معرض چاقی و اضافه وزن قرار دارند. راه حلی که میتوان برای تحرک و فعالیت در منزل به کار بگیرید استفاده از موزیک هنگام انجام کار های منزل است. سعی کنید در هنگام انجام کارهای منزل برقصید و فعالیت خود را شدت بخشید. اگر کودکی نیز دارید گاهی با او هم بازی شوید و با هم برقصید، بدوید، بالا و پایین بپرید و با هم بخندید. زیرا که خندیدن خود نوعی ورزش محسوب می شود.

خانه داری و کمبود کدام ویتامین؟

زنان خانه دار که معمولا بیشتر وقت خود را در فضاهای بسته سپری میکنند کمتر از دیگران در معرض تابش نور خورشید قرار دارند. تابش نور خورشید بر پوست باعث تولید ویتامین D در بدن می شود. ویتامین D برای استخوان های ما ضروری است. مراقب باشید شاید کمردرد و زانودرد شما به علت کمبود همین ویتامین ارزشمند باشد. جالب است آگاه باشید که کمبود ویتامین D موجب افسردگی و غمگینی شما می شود. اگر در آپارتمان ها زندگی می کنید که به کلی از نور خورشید دور هستید، از لبنیات به خصوص کشک کمک بگیرید. سعی کنید حداقل یکبار در هفته خود را مهمان کشک بادمجان یا آش رشته کنید. دقت داشته باشید منظور از دریافت نور خورشید تابش مستقیم آن بر روی پوست است. برای این کار تابش نور خورشید بر مچ دست و مچ پا کافی است. راستی کودکانتان را نیز فراموش نکنید. آن ها هم به این ویتامین نیاز دارند. اگر از آن محروم شوند انتظار رشد کامل و صحیح را از آن ها نداشته باشید. استخوان ها و سلول های کودکان خود را از این ویتامین سیرآب کنید.

چروک های پوستی؛ غمی بر پوست شما

خانمی که از صبح تا شب خود را به جارو کردن، شستشو و پخت و پز مجبور می داند پوستی جالب نخواهد داشت. پوست شما هم به استراحت کردن، خواب، غذا و آب نیاز دارد. پوست خانم های خانه دار معمولا در طول روز مدام با گرما و دود ناشی از پخت و پز غذا سر و کار دارد. حتی پوست دستان خانم های خانه دار نیز از آسیب های ناشی از آشپزخانه در امان نیست. شاید وقتی از محافظت و مراقبت از پوست صحبت می کنیم خیلی ها سریعا به فکر انواع کرم های نرم کننده و پاک کننده بیافتند. اما جالب است بدانید که شما به چیزی قوی تر از این کرم ها نیاز دارید. پوست حساس شما به غذایی کامل و قوی نیاز دارد. شما اگر نگران پوست و چروک های آن هستید در کنار انواع کرم هایی که مصرف می کنید باید خیلی زود مصرف سبزیجات، میوه ها و آجیل ها را دو برابر کنید. به خصوص انتخاب شما از بین آجیل ها باید بادام و گردو باشد. زیرا بادام محافظی قوی برای شادابی و لطافت پوست است. گردو نیز با آنتی اکسیدان های خود به مبارزه با چروک های پوستی می پردازد. شما زنان خانه دار باید از بین روغن ها، روغن هایی با پروتئین بالا مصرف کنید. یکی از بهترین این روغن ها روغن حیوانی می باشد. توجه داشته باشید که روغن حیوانی را ارگانیک انتخاب کنید.

کمردرد و پوسیدگی استخوان ها در زنان خانه دار

بیماری های شایع در زنان

ایستادن های مداوم و بیش از حد در زنان خانه دار بسیار شایع است. مخصوصا وقتی که نصف روز خود را در آشپزخانه می گذرانند. دو عامل که موجب کمردرد و نابودی استخوان ها می شود ایستادن های بیش از حد و نشستن های بیش از حد است. این دو عامل در کمین خانم های خانه دار است. فعالیت های سنگین مثل جابجایی اشیا نیز در خانه یکی دیگر از علت های کمردرد در زنان است. سعی کنید برای انجام فعالیت های سنگین از کسی کمک بگیرید یا آن را با کمک همسر خود انجام دهید. البته زنان خانه داری که بیشتر کارهای منزل را به وسایل اتوماتیک سپرده اند نیز در خطر همین بیماری ها قرار دارند. زیرا که این زنان از فرط بیکاری بیشتر وقت خود را به نشستن می گذرانند. در این زنان خطر یبوست نیز وجود دارد و کم کم بر چاقی شکمی آن ها می افزاید. همین چاقی شکمی به نوبه خود قلب، کمر و استخوان های شما را نابود میکند.

منتظر نظرات شما هستیم

خوانندگان عزیز اگر درباره این مقاله نظر، پیشنهاد، انتقاد یا سوالی دارید با ما در میان بگذارید. همچنین اگر در زندگی خود تجربیاتی درباره خانه داری، سختی های آن یا راه حلی برای زنان خانه دار دارید با دیگر خوانندگان ما در میان بگذارید. کوچکترین نظر شما شاید بزرگترین کمک به خانم خانه داری باشد که این مقاله را می خواند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره من

نویسنده و محقق مقالات علمی و سلامتی

نوشته های تازه

ما را دنبال کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات ثبت نام کنید

هر هفته آخرین مقاله های سایت را در صندوق ورودی خود داشته باشید