خواص عسل (عسل در بدنسازی)

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Honey-for-bodybuilding

قابل توجه ورزش کاران مخصوصاً بدنساز های عزیز. آیا می دانید بهترین برنامه مصرف روزانه برای شما چه چیزی می توان باشد. آیا در این زمینه آشنایی با خاصیت های عسل دارید. ورزش بدنسازی تحرک و انرژی فراوانی را در بر دارد. عسل بهترین تغذیه روزانه برای بدنسازی می توان باشد. چرا عسل؟ با ما همراه باشید تا مطالبی در این باره با شما به اشتراک بگذاریم.

قند عسل برای ورزشکاران

در عسل گلوکز و فروکتوز به نسبت تقریبا مساوی وجود دارد. گلوکز در روده به سرعت جذب می شود و جذب فروکتوز با مقداری تاخیر انجام می شود.

به همین دلیل پس از مصرف عسل، انرژی موجود در آن در دو به مرحله به بافت های بدن میرسد و همچنین این خاصیت موجب می شود که قند خون به مقدار زیاد و یک مرتبه بالا و پایین نرود.

این خاصیت مصرف عسل، به ویژه برای کوهنوردان یا ورزشکاران در مسابقات سودمند است.

 

Honey-for-bodybuilding

عسل برای ورزشکاران دیابتی

استفاده‌های احتمالی عسل برای افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که رژیم‌های غذایی بدون گلوکز دارند نیز برای کریدر جالب است. شاخص گلوکز عسل، مقداری میانه است. کریدر با اندازه‌گیری‌های خود عدد ۴۳ را برای شاخص عسل ثبت کرد در حالی که شاخص نان سفید ۱۰۰ است

زمان مصرف عسل برای بدنسازان

ورشکاران می توانند ۱۵ دقیقه قبل ازشروع ورزش یا مسابقه و نیز در فرصت استراحت بین مسابقه ،یک لیوان شربت عسل بنوشند تا برای یک فعالیت عضلانی شدید انرژی کافی داشته باشند.نوشیدن شربت عسل قبل از مسابقات ورزشی و در بین دو نیمه زمان مسابقه ،هم انرژی زیادی به بازیکن می دهد وهم ممنوعیتی ندارد .بنابراین به ورزشکاران، به خصوص فوتبالیست ها و بدنسازان که نیاز شدیدی به انرژی دارند،توصیه می شود از شربت عسل استفاده کنند تا انرژی وقوای تحلیل رفته آنها ضمن ورزش سنگین ،توسط عسل تامین شود و ضمن قدرتمند بودن در تمام طول مسابقه یا تمرینات، به سلامت آنها لطمه نخورد .

عسل باعث عضله سازی میشود.

عسل به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارد خوراکی پر خاصیت است که باعث عضله سازی بدن شده و از استهلاک و شل شدن بافت بدن جلوگیری می‌کند. خوردن مقداری مشخص عسل در روز به تمام افراد در تمام سنین کمک می‌کند که بتوانند عضلات اندام خود را تقویت کنند و به پرورش هر چه بیشتر آن کمک کنند.

 

Honey-for-bodybuilding

خواص عسل در بدنسازی

عسل دارای ویتامین‌های بسیاری از جمله ویتامین‌های B۲ ،B۵ ،B۶، نیاسین، پریدوکسین و ویتامین‌های C ،K ،E ،A است. میزان این ویتامین‌ها در عسل زیاد نیست؛ با اين حال کافی و مفید است. عسل دارای انواع پروتئین، اسیدهای آمینه، اسیدهای آلی مثل اسید فرمیک و مشتقات کلروفیل و مقداری آنزیم و رایحه‌های معطر است. املاح معدنی در عسل فراوانند؛ از جمله کلسیم ، پتاسیم، سدیم، منگنز، آهن، کلر، فسفر، گوگرد و ید.
بسیاری از پژوهشگران تأکید دارند که عسل حاوی عوامل قوی ضدمیکروب و نیز حاوی هورمون‌های نباتی و هورمون‌هایی از مشتقات استروژن است. بنابراین یک منبع عالی و غنی برای افرادی که ورزش میکنند، میباشد.

عسل یک ماده کم حجم و پر انرژی برای بدنسازان

عسل خاصیت های مهم و ارزشمندی در زمینه رشد بدن دارد. چون که دارای طبیعی ترین ترکیبات گیاهی مثله پروتئین، نشاسته، انواع ویتامین، تراپوتیک، ب کمپلکس، کربن، و کربوهیدرات است که مهم ترین مکمل های بدنسازی می باشد و در حجم دهی و رشد ماهیچه نقش مهمی ایفا می کند.
ولی اگر این ماده مقوی در زمانی تائین شده مصرف شده باشد تاثیر آن چند برابر خواهد بود. که به آن برنامه مصرفی گفته می شود.
و بهترین زمان مصرف عسل برای بدنسازی قبل از صبحانه. قبل از تمرین. و بعد از تمرین است که در این زمان تاثیر معجزه آسای آن را خواهید دید.
توصیه می شود ورزش کاران عزیز مخصوصاً بدنسازان برای پر انرژی بودن بدن و حجم آن، مصرف عسل را فراموش نکنند.

سخنی با خوانندگان

خوانندگان عزیز لطفأ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره من

نویسنده و محقق مقالات علمی و سلامتی

نوشته های تازه

ما را دنبال کنید

برای دریافت جدیدترین مقالات ثبت نام کنید

هر هفته آخرین مقاله های سایت را در صندوق ورودی خود داشته باشید